Ďalšie práva a povinnosti strán
ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI STRÁN, ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
1. V prípade, že kupujúci je spotrebiteľom, má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov („zákon o ARSS“), ak medzi kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva.
2. 8.2 Vybavovanie žiadosti o nápravu spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy tarani@tarni.cz alebo na telefónnom čísle +420775272929. Informáciu o vybavení žiadosti o nápravu či sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
3. Ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť kupujúceho podľa článku 8.2 týchto obchodných podmienok, predávajúci informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.
4. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa článku 8.2 týchto obchodných podmienok odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania.
5. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 zákona o ARSS .
6. Pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami je možné využiť platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
7. Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenia o riešení spotrebiteľských sporov on-line) je Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, internetová adresa: https://esc-sr.sk/).