Ďalšie práva a povinnosti strán

ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI STRÁN, ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

1.               V prípade, že kupujúci je spotrebiteľom, má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov („zákon o ARSS“), ak medzi kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva.

2.               8.2 Vybavovanie žiadosti o nápravu spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy tarani@tarni.cz alebo na telefónnom čísle +420775272929. Informáciu o vybavení žiadosti o nápravu či sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.

3.               Ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť kupujúceho podľa článku ‎8.2 týchto obchodných podmienok, predávajúci informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.

4.               Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa článku ‎8.2 týchto obchodných podmienok odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania.

5.               Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 zákona o ARSS .

6.               Pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami je možné využiť platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

7.               Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenia o riešení spotrebiteľských sporov on-line) je Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, internetová adresa: https://esc-sr.sk/).