Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK SPOLOČNOSTI

MAX TRADING s.r.o.

1.      ZÁKLADNÉ USTANOVENIA

1.1              Tento reklamačný poriadok spoločnosti MAX TRADING s.r.o., Podolská 103/126, Podolí, 147 00 Praha 4, IČO: 25331922, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 170503 („predávajúci“) upravuje základné vzájomné práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru, ako aj samotný priebeh ich uplatnenia resp. reklamácie, pri uzatváraní kúpnych zmlúv prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, najmä prostredníctvom webového rozhrania internetového obchodu na adrese www.eshop.tarani.sk („reklamačný poriadok“).

1.2              Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok MAX TRADING s.r.o. („OP“) a pokiaľ nie je uvedené inak, pojmy použité v tomto dokumente majú rovnaký význam ako je uvedené v OP. Práva a povinnosti neupravené týmto reklamačným poriadkom alebo OP sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kupujúci je povinný oboznámiť sa s týmto reklamačným poriadkom a OP pred objednaním tovaru.

2.                 ZÁKONNÁ ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A NÁROKY KUPUJÚCEHO Z VÁD TOVARU

2.1              Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia, sa pokiaľ je kupujúci spotrebiteľom, riadia ustanoveniami príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov („občiansky zákonník“); v prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľom sa vzájomné vzťahy riadia zákonom č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník.

2.2              Predávajúci zodpovedá za dodanie tovaru kupujúcemu v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 občianskeho zákonníka), ktoré sú obsiahnuté v kúpnej zmluve, a so všeobecnými požiadavkami (§ 617 občianskeho zákonníka), ktoré sú stanovené právnymi predpismi, technickými normami, či ktoré možno dôvodne očakávať od obdobného tovaru alebo s vyhlásením predávajúceho alebo výrobcu, a to najmä formou propagácie tovaru. Zároveň predávajúci zodpovedá za to, že používanie tovaru kupujúcim neznemožňujú alebo neobmedzujú práva tretej osoby, a to vrátane práv duševného vlastníctva.

2.3              Tovar má vady, ak predávajúci dodá kupujúcemu tovar v rozpore s článkom ‎2.2 tohto reklamačného poriadku. Vadou nie je opotrebenie spôsobené bežným používaním alebo v prípade použitej veci opotrebenie zodpovedajúce rozsahu jej predchádzajúceho používania.

2.4              Kupujúci má v súvislosti so zodpovednosťou za vady práva podľa § 621 až 624 občianskeho zákonníka.

2.5              Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania kupujúcemu a ktorá sa prejaví do dvoch (2) rokov od dodania tovaru kupujúcemu; ak kupujúci oprávnene vytkne vadu predávajúcemu, lehota podľa predchádzajúcej vety neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa predchádzajúcej vety tohto reklamačného poriadku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania, ak predávajúci nepreukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.

2.6              Ak kupujúci pri uzatváraní kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (alebo ak kupujúci nie je spotrebiteľom), lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia tovaru je dvadsaťštyri (24) mesiacov od prevzatia tovaru.

2.7              V prípade, že sú v kúpnej zmluve, záručnom liste (podmienkach), reklame alebo na obale tovaru uvedené rôzne dĺžky záručnej doby, platí najdlhšia z nich.

2.8              V prípade existencie vád tovaru má kupujúci voči predávajúcemu nasledovné nároky zo zákonnej zodpovednosti za vady:

(a)    Právo na odstránenie vady tovaru (výmena tovaru alebo jeho oprava)

(1)      Ak má tovar vadu, ktorá je odstrániteľná, kupujúci je oprávnený si zvoliť či má záujem vadu tovaru odstrániť výmenou tovaru za iný tovar alebo jeho opravou. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Na tieto účely je kupujúci povinný svoj výber oznámiť riadne predávajúcemu a odovzdať tovar predávajúcemu alebo ním určenej osobe.

(2)      Predávajúci je oprávnený vykonať odstránenie vady v primeranej lehote, ktorou je lehota nevyhnutná na vykonanie výmeny či opravy tovaru podľa možností predávajúceho. Predávajúci oznámi kupujúcemu presnú lehotu, v ktorej odstráni vady po vytknutí vady kupujúcim.

(3)      Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý kupujúci vec kúpil.

(4)      Predávajúci je povinný prevziať vec na vlastné náklady, aby odstránil vadu. Ak si to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci pred tým, ako sa vada prejavila, predávajúci vadnú vec demontuje a zmontuje opravenú alebo novú vec alebo uhradí náklady s tým spojené.

(5)      Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (napr. nedostatok požadovaného tovaru a pod.).

(6)      Po dokončení opravy alebo výmeny tovaru Predávajúci dodá Kupujúcemu opravený alebo vymenený tovar alebo vyzve Kupujúceho na jeho prevzatie. Ak kupujúci neprevezme vec v primeranej lehote po tom, čo ho predávajúci informoval o možnosti prevziať vec po oprave, má predávajúci nárok na poplatok za uskladnenie; ak sa strany nedohodnú na jeho výške, považuje sa za dohodnutú obvyklá výška. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich (6) mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Na predaj a ďalšie nakladanie s tovarom sa vzťahujú osobitné pravidlá stanovené príslušnými právnymi predpismi.

(b)    Právo na zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy

(1)      Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy ak:

          (i)      predávajúci tovar neopravil ani nevymenil podľa článku ‎2.8 tohto reklamačného poriadku;

          (ii)      predávajúci odmietol odstrániť vadu tovaru podľa článku ‎2.8(a)‎(5) tohto reklamačného poriadku;

          (iii)      opakovane sa na opravenom alebo vymenenom tovare vyskytla rovnaká vada;

          (iv)      vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej (t.j. od kúpnej zmluvy nemožno odstúpiť pre zanedbateľnú vadu); alebo

          (v)      predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

(2)      Výšku zľavy z kúpnej ceny určí predávajúci po zohľadnení hodnoty tovaru s vadou a kúpnej ceny tovaru, ako aj ďalších zákonných predpokladov. Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci dostal.

(3)      Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady, ak to umožňujú platné právne predpisy, alebo ak ide o zanedbateľnú vadu (napr. tovar možno ďalej bez väčších problémov používať a pod.);

(4)      Ak sa kúpna zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru;

(5)      Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu do štrnástich (14) dní, najneskôr bez zbytočného odkladu po tom, čo mu kupujúci reklamovanú vec doručí alebo po tom, čo mu kupujúci preukáže, že vec odoslal.

2.9              Ustanovenia tohto reklamačného poriadku sa neuplatňujú, ak:

(a)    vada existovala už v čase prevzatia a pre takúto vadu je dohodnutá zľava z kúpnej ceny;

(b)    vada bola spôsobená nadmerným zaťažením alebo používaním v iných podmienkach, ako sú vhodné pre tovar;

(c)    vadu spôsobil kupujúci a bola spôsobená nesprávnym používaním, skladovaním alebo nesprávnou údržbou v rozpore s pokynmi predávajúceho a výrobcu alebo iným zásahom kupujúceho alebo mechanickým poškodením, alebo

(d)    vada bola spôsobená vonkajšou udalosťou, ktorú predávajúci nemohol ovplyvniť.

2.10              Kupujúci berie na vedomie, že v prípade doručenia tovaru prostredníctvom balíkovej služby alebo iného prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu zásielky, lepiacich pások a v prípade pochybností, že zásielka má vady, má právo odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky.

3.                 PROCES REKLAMÁCIE

3.1               V prípade, že kupujúci má záujem uplatniť si nároky zo zodpovednosti za vady tovaru u predávajúceho, kupujúci je povinný vytknúť vadu tovaru do dvoch (2) mesiacov, od kedy sa o existencii vady dozvedel, najneskôr však v lehote podľa článku ‎2.5 tohto reklamačného poriadku. Kupujúci je najmä povinný pred prevzatím tovaru ho riadne skontrolovať, či nemá kvantitatívne alebo kvalitatívne vady.

3.2               Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu poštou alebo elektronicky na e-mailovej adrese tarani@tarani.cz alebo telefonicky na čísle +420 775 272 929. Kupujúci je povinný preukázať, že je oprávnený uplatňovať práva z nárokov za vady u predávajúceho, a to buď predložením dokladu o kúpe, záručného listu, alebo iným hodnoverným spôsobom.

3.3               Ak kupujúci má záujem vykonať reklamáciu formou diaľkovej komunikácie (napr. poštou alebo e-mailom), je povinný predávajúcemu poskytnúť informácie o (i) označení tovaru, (ii) vade tovaru (jej popis), (iii) kontaktných údajoch kupujúceho na účely vybavenia reklamácie, (iv) poskytnutí informácií o kúpe tovaru a oprávnenosti reklamácie tovaru (napr. priložením faktúry, dokladu o kúpe a pod.) a (v) požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie, a odoslať tieto informácie predávajúcemu na adresu predávajúceho alebo elektronicky na adresu elektronickej pošty predávajúceho, ako sú uvedené v článku ‎3.2 tohto reklamačného poriadku. Kupujúci je v takomto prípade povinný doručiť predávajúcemu kompletný tovar, ktorý je predmetom reklamácie a tento tovar vhodne zabaliť, ako aj zvoliť vhodný spôsob prepravy.

3.4               Kupujúci je oprávnený na vytknutie vady podľa článku ‎3.3 použiť vzorový reklamačný formulár, ktorý tvorí prílohu tohto reklamačného poriadku.

3.5               V nadväznosti na vytknutie vady tovaru, po prevzatí reklamovaného tovaru a preukázaní jeho zakúpenia a trvania doby zodpovednosti za vady, predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy kupujúci, ktorým je spotrebiteľ, reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje, predpokladanú dobu odstránenia vady a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.

3.6               Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

3.7               Predávajúci informuje kupujúceho o vybavení reklamácie, prípadnom predĺžení lehoty, možnosti vyzdvihnutia si opraveného alebo vymeneného tovaru alebo o iných skutočnostiach písomne a vhodným spôsobom na kontaktné údaje kupujúceho uvedené v zákazníckom účte alebo poskytnuté pri vytknutí vady.

3.8               V prípade úspešného uplatnenia si práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny tovaru bude zľava kupujúcemu vyplatená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny tovaru, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

3.9               V prípade, že si kupujúci úspešne uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa platných právnych predpisov, uplatní sa nasledovný postup:

(a)    kupujúci je povinný vrátiť predávajúcemu vadný tovar na náklady predávajúceho;

(b)    predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu tovaru do štrnástich (14) dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr; a

(c)    predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu tovaru rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

3.10               V prípade, že predávajúci odmietne zodpovednosť za vady tovaru, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Kupujúci je oprávnený opakovane vytknúť rovnakú vadu tovaru predávajúcemu len na základe znaleckého posudku alebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, ktorým sa preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu tovaru. v takom prípade predávajúci nie je oprávnený odmietnuť zodpovednosť za vady.

3.11               Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci a uplatnením práv zo zodpovednosti za vady, ak takéto právo uplatní u predávajúceho najneskôr do dvoch (2) mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy.

3.12               V prípade, že kupujúci nie je spotrebiteľom, lehota podľa článku ‎3.6 tohto reklamačného poriadku sa neuplatní, ale predávajúci sa zaväzuje vybaviť reklamáciu v čo najkratšom čase s ohľadom na odborné posúdenie tovaru predávajúcim alebo výrobcom.

4.                 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

4.1               Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä občianskym zákonníkom.

4.2               V prípade nespokojnosti s postupom predávajúceho pri reklamácii má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo, v prípadoch ustanovených zákonom č. 391/2015 Z. Z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov, napr. na:

Slovenská obchodná inšpekcia

ústredný inšpektorát

Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Bajkalská 21/A, p. p. 29

e-mail: adr@soi.sk alebo asr@soi.sk

telefón: +421 (0)2/58 27 21 23, +421 (0)2/58 27 21 41

fax: +421 (0)2/53 41 49 96

4.3               Predávajúci môže znenie tohto reklamačného poriadku kedykoľvek zmeniť alebo doplniť. Toto ustanovenie však nemá vplyv na práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnych zmlúv uzavretých pred nadobudnutím účinnosti nového reklamačného poriadku.

4.4               Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024.

 

Vzorový formulár pre uplatnenie reklamácie

(reklamačný formulár)

Tento formulár vyplňte a zašlite spoločnosti MAX TRADING s.r.o. len v prípade, ak chcete uplatniť právo zo zodpovednosti za vady podľa reklamačného poriadku spoločnosti MAX TRADING s.r.o..

Adresát: MAX TRADING s.r.o., Podolská 103/126, Podolí, 147 00 Praha 4, e-mail: tarani@tarani.cz, adresa dodania: Kollárova 528/1, Kroměříž 767 01

Kupujúci:

Meno a priezvisko:                                                                                                                                                                                                                            

Adresa:                                                                                                                                                                                                                            

Telefón:                                                                                                                                                                                                                          

E-mail:                                                                                                                                                                                                                            

Číslo bankového účtu:                                                                                                                                                                                                                           Reklamovaný tovar:

Označenie tovaru:                                                                                                                                                                                                                          

Číslo dokladu:                                                                                                                                                                                                                            

Číslo objednávky a dátum predaja (odoslania objednávky):                                                                                                                                                                                                                            

Popis vady:

Obsah balíka pri odovzdaní na reklamačné konanie:

Preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (v súlade s Reklamačným poriadkom spoločnosti MAX TRADING s.r.o.) (označte krúžkom):

a) oprava

b) výmena

 

V prípade nemožnosti vykonania opravy alebo výmeny tovaru, resp. za splnenia podmienok podľa Reklamačného poriadku spoločnosti MAX TRADING s.r.o., preferujem ako spôsob vybavenia reklamácie (označte krúžkom):

 

a) zľava z kúpnej ceny

b) odstúpenie od zmluvy

 

Dátum:                                                

Podpis: